fredag den 26. marts 2010

Portræt del. 6

Næste interview bliver med den altid seje og velklædte, og ene halvdel af bloggen SidselogLasse - Lasse. Deres blog må i øvrigt nok kandidere til at være min all-time favourite blog.

Photobucket

Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Jeg hedder Lasse. Jeg er 21 år gammel, født og opvokset i Århus. Min kæreste hedder Sidsel, og hun er en af mine største interesser ;-) Ellers interesserer jeg mig meget for mode, musik, fotografi og så elsker jeg at rejse, selvom jeg ikke får gjort det tit nok.

Hvordan vil du karakterisere din stil?
Jeg har en meget blandet stil, synes jeg. Det er lidt svært at karakterisere den. Nogen dage er det skjorte og blazer og andre dage et det måske en oversize sweater og drop crotch bukser. Jeg kan godt li' når folk synes mit tøj er lidt mærkeligt eller fedt. Så ved man i hvert fald, at de har en holdning til det, man har på.

Hvor får du din inspiration fra?
Jeg får mest inspiration fra.... tadaaaa.. blogs! Og streetstyle. Generelt internettet. Jeg læser også Euroman, hvor jeg sagtens kan finde lidt inspiration også.

Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb er uden tvivl min læderjakke af det svenske mærke Dunderdon. Den kostede oprindeligt 3000 kroner, men jeg købte den for 500 kroner på Trendsales. Den er dejlig enkel og i kanon kvalitet! Den kommer til at holde rigtig længe.

Har du nogen yndlingsbutik, og/eller designer som du vil anbefale?
Støy Munkholm i Århus er en rigtig god butik synes jeg. Det er selvfølgelig dyre mærker de fører, men de har altid en masse godt! Weekday er også blevet en stor favorit. Der har de virkelig også meget guf til gode priser.

Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur, mht. butikker osv. ?
Jeg har aldrig rigtig været på en rejse, hvor hovedformålet var shopping, men Sidsel og jeg skal snart til Stockholm, hvilket jeg glæder mig meget til. Det skulle være en fantasktisk by at shoppe i, og svenskerne har jo også godt styr på det med moden!

Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Jeg har lidt en tendens til nogen gange at glemme at tænke og så købe et eller andet dyrt, som jeg måske egentlig ender med at sælge videre en måned efter. Noget jeg gerne ville bruge færre penge på er nok mad - jeg kommer altid til at købe alt muligt skidt og møg i byen!

Og hvad glemmer du altid at købe?
Sokker! Jeg smider en masse ud, men køber ikke nogen nye! Thank god for H&M's 7 par for 99! ;-)

Hvad kigger du først på, ved en anden person påklædning?
Sko! Et outfit står og falder for mit vedkommende med skoene. Man kan ha' noget rigtig fedt tøj på, men hvis skoene ikke passer til eller er grimme og slidte, så går det hele i vasken!

Næste must-have?
Mit næste must-have må være et par Dr. Martens. Jeg må hellere se at få dem købt inden det bliver for varmt at ha' dem på. Ellers holder de nok også til efteråret..

Har du nogen kendte stilikoner?
Jeg synes tit de kendte klæder sig lidt småkedeligt, og jeg får nok ikke nogen decideret inspiration fra dem. Hvis jeg skulle nævne én, der klæder sig fedt, må det være Johnny Depp! Han er stilfuld. Men jeg ville ikke gå i det samme tøj som ham. Prince Pelayo gør det også godt. Og så selvfølgelig drengene fra Style.dk!

Er der et item du synes, er undervurderet?
Hatten! Jeg købte selv min første hat for ikke så længe siden, og jeg synes den kan give nyt liv til hvert et outfit. Jeg har den på alt for ofte for tiden.

Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Der er på en måde gået lidt mainstream i at kunne li' det nummer, men jeg synes virkelig The Balcony med The Rumour Said Fire er et genialt og smukt nummer. Og så bliver jeg heller aldrig træt af Guns n' Roses, de fylder en del på min iPod!

Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jeg tror fortsat der bliver lagt megen vægt på androgyniteten i moden, men på et tidspunkt der kommer en modreaktion og at kønsrollerne skal være meget tydelige. Jeg tror også så småt tøjbranchen er ved at komme sig over finanskrisen, og det kommer man sikkert også til at kunne se på det, de laver.

Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Har du et godt råd til Martins blog?

2 kommentarer: