mandag den 20. september 2010

portræt comeback!

Bloggen er måske gået lidt i stå, vil nogen måske sige. Det har jeg i sinde at lave om på! Derfor genoptager jeg et af de indslag, som jeg havde med i begyndelsen af min blogtid og som jeg synes fungerede rigtig godt! Første/næste person i rækken er den seje Joachim fra bloggen CasualbyJoachim.

Joachim

Photobucket
1. Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Jeg hedder Joachim Bøgedal Jensen. Jeg er sytten år gammel og jeg kommer fra Tulstrup, lige udenfor Ikast midt i Jylland. Lige nu går jeg på 2. år af HHX i Ikast. Ellers hænger jeg ud med venner og prøver at få min kreative side tilfredsstillet i hverdagen, hvor jeg tager lidt billeder og lægger nogle ting på min blog osv.

2. Hvordan vil du karakterisere din stil?
Min stil har jeg lidt svært ved bare at smide i én kasse. Men jeg tror, jeg vil beskrive den som varierende mellem noget slidt, sort, klassisk. Faktisk tror bare jeg tager det på som jeg synes ser fedt ud. Og det er mange forskellige ting.
3. Hvor får du din inspiration fra?
Overalt vil jeg nok sige. I bussen, på gaden, på blogs, i videoer, billeder, magasiner, musik osv. Jeg får også meget inspirationer når jeg står i en fysisk butik, hvor jeg ofte synes, der kommer nogle gode idéer op i hovedet af mig.

4. Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb er nok min lange sorte Weekday cardigan som jeg bære rigtig tit, da jeg så den i butikken tænkte jeg lidt at den var taget direkte ud af mit hoved og mit bedste kup må næsten være min jakke som jeg købte i den lokale genbrug til 45 kr. den er jeg hvert fald rigtig glad for.

5. Har du nogen yndlingsbutik og/eller designer
som du vil anbefale?
Jeg har ikke en decideret yndlingsbutik, men jeg kan rigtig godt lide at finde ting i vintage butikker. Man kan finde nogle rigtig fede ting til en god pris og så er det ofte one of a kind og det er jo lidt sejt. Vi kender alle Damir Doma og Henrik Vibskov men, det er nok dem som jeg vil kalde mine yndlings designere eller nærmere forbilleder inde for design selvom de nok repræsentere to forskellige stilarter. Jeg synes de er afsindigt dygtige og laver nogle helt geniale kreationer.

6. Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur mht. butikker osv.

Jeg synes Berlin har en rigtig fede kultur og en god mode scene, det lidt en skam at de taler tysk – det er ikke lige min stærkeste side. Jeg har også været i London men det er mange år siden nu, men jeg vil meget gerne vende tilbage og opleve det lidt bedre. Et land jeg gerne vil anbefale til jer er Hong Kong som er et af de fedeste stedet jeg har været, ikke så meget for deres mode, men bare for at opleve en kultur som deres. En fed oplevelse! Jeg må også snart have fået mig sammen til at besøge Paris.

7. Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Jeg er rigtig rigtig god til at bruge penge, og endnu bedre til at smide dem efter ofte fuldstændig ligegyldige ting, jeg køber ofte fejlkøb som ender med at ligge bagerst i mit skab og det er jo ikke specielt godt for økonomien.

9. Hvad kigger du først på ved en anden person påklædning?
Om personen har formået at sætte sit outfit sammen på en god måde og gøre det lidt personligt.

8. Og hvad glemmer du altid at købe?
Basis ting, det er jeg rigtig dårlig til at få købt og det mangler mit skab også rimelig ofte.

10. Næste must-have?
En vinter jakke, som jeg overhovedet ikke har bestemt mig for hvilken stil skal have. Det kan være jeg kan få lavet mig et ordentligt køb af vinter jakke i år, jeg er aldrig helt tilfreds med hvad jeg får købt.

11. Har du nogen kendte stilikoner?
Nej, ikke rigtig, jeg får ikke så meget inspiration fra enkelte mennesker, men mere fra rigtig mange mennesker. Hvis jeg skal nævne en kendt som jeg synes klæder sig fedt må det nok være Henrik Vibskov, han leger med nogle rigtig fede ting i sine outfits.

12. Er der et item, du synes er undervurderet?
Farve, hvis man kan kalde det et item. Jeg synes ofte at der mangler nogle farve i mode verdenen, noget lege og spil med farver, jeg synes det er super fedt hvis man lige får smidt lidt farve ind i et sæt med nedtonede farver.

13. Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Det er en meget blandet landhandel, jeg hører lidt af hvert. Lige nu er jeg inde i en fase med meget elektronisk musik både med dybe toner og lyse toner også hører jeg også noget godt rock med noget god guitar.

14. Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jeg tror der kommer nogle farver ind i billedet, det bliver ikke så mørkt længere og lad os få nogle flannel skjorter ind på markedet igen! Inde for pige trend så hader jeg de der støvler som går op til knæet, der er ikke noget meget grimmere end det synes jeg. Og jeg er heller ikke den store fan af engineer støvler, jeg synes ikke de er særligt pæne.

15. Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Hvad er din yndlings farve?

2 kommentarer:

  1. Hvor er han cool! Godt at portrætterne er tilbage!! :D

    Gina

    www.kingdomofgina.com

    SvarSlet
  2. Ja, han er ret sej! Og tak, jeg håber i hvert fald at det falder i god jord, jeg har savnet dem ;) heh.

    SvarSlet