tirsdag den 12. oktober 2010

portræt

Næste interview i rækken er med min gode ven og ex-blogger på stylegeekblog, Marco!

Photobucket

1. Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Jeg er 19 år gammel, og fra den dejlige, men usandsynlige kedelige by, Værløse. Lige nu bor jeg dog i Ebeltoft (suk), hvor jeg går på filmskole. Det er fantastisk! Film er min evige passion..

2. Hvordan vil du karakterisere din stil?
Mine nye film-venner synes jeg går i sort hele tiden, hvilket nok også er sandt. Jeg elsker, som det fleste andre sort, leg med lag-på-lag og silluhetter. Er stor fan af den smalle silluhette – surprise!

3. Hvor får du din inspiration fra?
Som x-blogger, læser jeg rimelig mange blogs, så der får jeg min primære inspiration fra. Ellers musik.. ej, jeg er bare en kliche.. hm, men det er nu altså mest der jeg får min inspiration fra, kombineret med film.

4. Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb. Hm, sidste år købte jeg en Rick Owens trøje, som jeg stadig er ret glad for. Den er dejligt anderledes. Derudover er jeg meget glad for en jakke, jeg fik skræddersyet I Kina. Og her forleden købte jeg en ny bluse I Weekday, som jeg ret glad for, fordi den kan styles på utalige måder, og så var den billig.

5. Har du nogen yndlingsbutik og/eller designer som du vil anbefale?
Min yndlingsbutik er ParisTexas. Jeg køber dog sjældent noget der, fordi jeg sådan cirka aldrig har et par tusinde til tøj.. Men det en vildt inspirerende butik. Min yndlings designer er Rick Owen.. Eller folkene bag Weekday, fordi de laver fedt tøj til billig pris. Kan man kun blive glad for.

6. Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur mht. butikker osv.
Jeg var i London her i sommers, som var et fint sted, specielt deres vintage steder. Men faktisk er jeg ret glad for København. Mange inspirerende folk med god stil med gaderne, og mange gode butikker.

7. Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Alt muligt ligegyldigt. Ej, det kommer an på min pengesituation. Hvis jeg ikke har så mange penge, hvilket er situationen pt, så køber jeg bare basic ting, for at gøre mig klar til den nye sæson.

8. Og hvad glemmer du altid at købe?
Sokker.
9. Hvad kigger du først på ved anden persons påklædning?
Helhed og sammensætning. Og så elsker jeg smykker.

10. Næste must-have?
Et par højhælede mandesko. Mr. Hare fra ParisTexas har jeg set mig lun på.

11. Har du nogen kendte stilikoner?
Hm, det ved jeg ikke helt. Hedi Slimane er grunden til min glæde ved mode, så han er et stilikon for mig.

12. Er der et item, du synes er undervurderet?
Egentligt ikke.

13. Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Dubstep. Prøv Datsik, med Retreat eller Nuke Em. Og så har jeg en periode hvor jeg også er ret glad for Portishead igen. Og Babyshambles. Og soundtracket til Donnie Darko.. Der meget!

14. Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?Jeg har et lidt ambivalent forhold til bukser med svej i alle former. Så f.eks. en vildt fed Gareth Pugh video (http://vimeo.com/15395630) forleden, men kassebukserne er jeg ikke for glad for.

15. Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Hmm.. Hvad er den bedste kollektion du har set og hvorfor?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar