torsdag den 20. januar 2011

Gammeldaws Torsdag

Denne omgang oldies består af nogle mine yndlings tracks fra England. (Det lød meget turist agtigt) Jeg har ikke gået mit musikbibliotek igennem, da disse 3 sange bare altid sidder fast i mit hoved.

Jeg er den sygeste sucker for The Cure. Jeg tror at jeg ligger inde med alt de nogensinde har udgivet, og det var derfor oplagt at putte dem på listen. "Just Like Heaven" er et af mine all time favourite tracks of all time, og mit yndlings nummer med The Cure. Det skide smukt.



Jeg fik i torsdags endelig nosset mig sammen til se "Control" for 2. gang. Det er biografien bag Ian Curtis som var forsanger i Joy Division. Den skal i se hvis i ikke har gjort det endnu! "Love Will Tear Us Apart" er uden sammenligning Joy Division's største og eneste hit, og det er med god grund. Det er en klassiker som man ikke kan sætte en finger på.



Endnu en klassiker som behøver den store introduktion. Det er et fandens frækt nummer, som bare skal nydes! God torsdag herfra!

4 kommentarer:

  1. Ååååh, The Cure.

    Dejligt musik!

    SvarSlet
  2. Jeg nikker genkenderne til dine valg. Alle sammen er fantastiske! The Cure er mit gamle yndlingsband, og så dem da de spillede i Forum for et par år siden - på forreste række. En dream come true!
    Jeg knuselsker også Control filmen, og endnu mere The Smiths fantastiske lyrik, og fangende musik!

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Jeg var også til koncerten i Forum. Det var helt fantastisk! Og rigtig dejligt at i sætter pris på mit musikvalg idag! :)

    SvarSlet