søndag den 16. januar 2011

Portræt Mads

Photobucket
1. Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Jeg hedder Mads Brandis, er 19 år og kommer oprindeligt fra Glostrup, men er flyttet til Frederiksberg for 3-4 måneder siden. I min dagligdag spiller jeg fodbold og ellers kører jeg en musikblog med min ven der hedder: Paraply blog

2. Hvordan vil du karakterisere din stil?
Den vil jeg karakterisere som blandet. Jeg kan godt lide at blande forskellige stilarter sammen og lave noget anderledes. Det er nok også en af grundene til at jeg elsker Henrik Vibskov fordi hans tøj er så anderledes og man ikke ser særlig mange gå i hans tøj i dagligdagen.

3. Hvor får du din inspiration fra?
Fra forskellige steder. Det kan være alt fra bøger, magasiner, musik, folk jeg ser, billeder... ja stort set alt!


4. Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb må nok være alle mine Converse (Low). Det må nok være de sko jeg har gået mest i sammen med Vans Authentic. De to par sko passer bare til alt og da de kan fås i en masse farver kan jeg altid bruge dem. Mit bedste kup må nok være en tysk side jeg engang stødte på som solgte nogle Henrik Vibskov bukser til 800 kr som normalt koster 1800. Og det var altså fra hans nyeste kollektion. De tyskere er mærkelige, men jeg klager ikke!

5. Har du nogen yndlingsbutik og/eller designer som du vil anbefale?
Yndlingsbutikken må nok være Wasteland, Screwed eller Vibskov. Tror 90% af mine butikskøb foregår der.. Det meste klarer jeg over nettet!

6. Har du nogen storby eller kultur, som du er helt vild med?
Jeg elsker simpelthen London. Men det er nok mest fordi de har SÅ fede second-hand shops eller vintage om man vil. Det er simpelthen det rene paradis hvor du virkelig kan finde nogle lækre ting. Ting behøver ikke være dyre eller nye for at være lækre!

7. Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Musik og tøj uden tvivl!


8. Og hvad glemmer du altid at købe?
Alt det huslige. Det bliver altid lige når jeg mangler det at jeg får købt det..

9. Hvad kigger du først på ved en anden person påklædning?
Man kan nok ikke kalde det hans påklædning men kigger tit på hans hovede. Har han cap på? hvilket hår har han? Har han lavet noget specielt (En anderledes hat eller sådan noget). Hår fortæller meget om personen og hvilken "stil" han tilhører. Men af tøj må det nok være t-shirten. Fordi det er noget af det første man tager på og den kan næsten være med til at afgøre hvad resten af delene skal være. Så der kan man oftes se hvad han er for en.

10. Næste must-have?
Det er faktisk en lampe som hedder Dark Spacewalker.. Den ultimative lampe i mine øjne!

11. Har du noget kendt stilikon?
Henrik Vibskov må det nok være ellers en mand som Theophilus London er også meget unik i mine øjne både rent musikmæssigt og stilmæssigt!

12. Er der et item, du synes er undervurderet?
Ja cykel-kasket burde mange flere have. De er virkelig nice og bør helt klart rockes til sommer. Ellers synes jeg en charmeklud eller bare tørklæde rundt om halsen (bare hvor man binder den foran og ikke bagpå ligesom the envy boys).


13. Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Jeg hører meget forskelligt. Har jo en blog med en ven så skal nyder at spille på flere strenge. Det er alt fra Theophilus London og Macklemore til The White Panda og DJ Kue.

14. Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jamen håber faktisk ikke at noget at det jeg "rocker" bliver en trend fordi så bliver det kedeligt i mine øjne. Det er ligesom Canada Goose. Den bliver dræbt ligesom Burberry halstørklædet! Men jeg skal ikke gøre mig herre over hvad folk vil have på. Men hvis jeg skal vælge noget jeg ikke kan klare så må det være mærket "Royal" og af trends må det være bamsestøvlerne til piger.

15. Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Kunne du finde på at fravælge en anden person på grund af han/hendes stil?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar