søndag den 27. november 2011

MUSIC OF 2011 PART #1

Så er vi ved at være gennem 2011 og jeg vil over disse fire advents søndage dele nogle af de stærkeste musikudgivelser fra i år. Det er umuligt for mig at sætte fingeren på præcis én udgivelse der opsummerer et helt år. Så det vil jeg lade være med. I dag og de næste 3 søndage vil jeg poste ét track, ét remix samt ét album der har gjort noget særligt for mig i år.




Et af årets bedste tracks: BREAKBOT – FANTASY (FEAT. RUCKAZOID)


Valget af sang er faldet på den rene Michael Jackson jam. Der er Breakbot der har fået Ruckazoid til at lægge vokal på nummeret Fantasy der kommer med en charmerende video.





Et af årets bedste remix: CHIMES AND BELLS – THE MOLE (TRENTEMØLLER REMIX)

  

Remixet jeg har valgt er Trentemøllers udgave af Chimes and Bells’ The Mole. Det starter meget melodiøst med et dystert mediterende vokalstykke. Pludselig forsvinder vokalen og beatet slår derudaf. Jeg husker tydeligt det udkom lige inden modeugen i februar og der blev den da også luftet over et par catwalks.





Et af årets bedste albums: AZARI & III: ’AZARI & III’

Skærmbillede 2011-11-27 kl. 21.41.17

Selvom Azari & III har udgivet numre siden 2009 blev det først i år vi endelig kunne lægge øre til deres debutalbum. Og det var ventetiden værd. De klassiske tracks som ’Reckless With You Love’ og ’Hungry For The Power’ er at finde på pladen og de kommer desværre til at lyde lidt brugte da de jo har været ude så længe. Det tager lidt af oplevelsen af et samlet album, men så er det heller ikke værre. Resten af pladen er ret varierende i sit udtryk og det fungerer. En super stærk og vigtig udgivelse. Tjek numrene ’Lost In Time’ og ’Manic’.

RASMUS BEHNCKE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar