søndag den 18. december 2011

MUSIC OF 2011 PART #4


Sandsynligvis årets bedste track: FLIGHT FACILITIES - FOREIGN LANGUAGE (FEAT. JESS)

   

Dette nummer var vist det første jeg gav min anbefaling her på bloggen og jeg har råspillet det i mange udgaver siden det udkom tilbage i sommers. Det var lidt tilfældigt at jeg havde gemt det til denne uge, men også ret heldigt, for musikvideoen landede først for et par dage siden. Og det er en af den slags videoer man bare falder i staver til uanset hvad man synes om musikken. Den er så gennemført 70'er på den helt rigtige måde. 



 Et af årets bedste remix: JEREMY GLANN - NEW LIFE (SUMMER OF 83' REMIX)



Et remix behøver ikke at være skabt for at få dig ud på dansegulvet og te dig tosset. Jeg tror det ultimative scenarie for dette track er en køretur i en åben bil langs vandet en sensommer eftermiddag. Man har vel lov at drømme. Døm selv. 
Downloadlink i afspilleren. 




 Et af årets bedste album: TIGER & WOODS - THROUGH THE GREEN

  CS1761284-02A-BIG 

Det første nummer jeg stødte på i forbindelse med Tiger & Woods pladen var Curb My Heart med sangeren Em på vokal. Et super lækkert nu-disco nummer som, i min verden, sagtens kunne fungere i radioen. Der er et stykke af omkvædet hvor musikken ligesom vender sig, og jeg kommer altid til at tænke på Mariah Carey når jeg hører det. Men lad dig ikke skræmme af det. Jeg ved Martin også er vild med dette album! 
Foruden Curb My Heart kan jeg klart anbefale tracket Gin Nation. Udover det geniale navn byder tracket også på et sample af Imagination’s Music & Lights. Dette sample er blevet brugt mange gange før (Spændt Op Til Lir?) men Tiger & Woods har virkelig respekteret originalen og samtidig givet den et godt skud 2011. 

Det var sidste kapitel i min 2011 opsamling. Hvad var bedst for dig i år?

1 kommentar:

  1. Jeg er utrolig enig i valget Tiger & Woods. Jeg er selv rigtig glad for Gin Nation. Jeg var så heldig at finde singlen på vinyl tidligere på året og den er virkelig blevet råspillet.

    Og nu vi snakker disco har Duff Disco, 78 Edits, Eddie C, Social Disco Club, Breakbot, Flight Facilities og Onur Engin gjort mit 2011 soundtrack meget federe.

    Også skal Count Jackula's Breakfast ikke undlades på min liste.

    SvarSlet