mandag den 4. januar 2010

P3 Guld

Så er P3's årlige awardshow, P3 guld, snart på trapperne igen. Jeg glæder mig, og efter at have set de nominerede glæder jeg mig bare endnu mere. Tror ikke, at jeg har set et stærkere felt end i år, i både årets talentspris og den rigtige pris, som i år. Kan ikke sætte en finger på nogen af bandsne.

Bare se på P3 prisen hvor de nominerede er:

I Got You On Tape
Julie Maria
Oh No Ono
Turboweekend
When Saints Go Machine

Det er jo et helt sindssygt stærkt felt. Men jeg må stadig sætte mine penge på When Saints Go Machine, for de har virkelig været maskiner i år, og printet sig ind på min musiknethinne for altid!! Klasse album af et mindst lige så godt band. Jeg elsker deres konstante blanding af genrer og deres måde at udfordre eget talent og evne på hele tiden.





Videre til talentprisen, som må siges at være mindst ligeså stærk, hvertfald efter min smag. De nominerede er:

Annika Aakjær
Giana Factory
Ginger Ninja
Lars & The Hands Og Light
The Rumour Said Fire
Specktors

Der hælder jeg nok mest til The Rumour Said Fire, for hvis der er et band som der er kommet ud af ingenting, og som er gået i heavy rotation på P3, og også mange andre radiostationer, så er det "The Balcony". Og selvom jeg har hørt sangen en million gange mindst! så er jeg stadig ikke blevet træt af den. Det må da være en kvalitet i sig selv. Dog kunne glimrende bands som Ginger Ninja og Specktors også godt løbe af med titlen



Hele showet løber af stablen den 15. januar. Jeg har blandt andet hørt at The Rumour Said Fire skal optræde, hvilket jo er grund i sig selv for at tage afsted. Hvis dette kan friste, så sættes billetterne til salg i morgen kl. 10.00 BilletNet. Eller i kan også læse mere om selve showet her

2 kommentarer: