onsdag den 13. januar 2010

Tendenser

En tendens der længe har været fremme inden for den kvindelige mode, er det transparente, dvs. ting man kan se igennem. Min kæreste har blandt andet købt en transparent kjole og jeg ser overalt denne tendens. På mændendes side, har det ikke været helt på samme niveau, synes jeg. Dog har en af mine yndlingsbloggere Pelayo fremvist netop denne tendens, i form af en transparent skjorte. Han er i det hele taget meget modig. For han er også en af de første jeg har set, som går med en af mine fremtidige køb, nemlig en kilt!



Billedet er lånt fra Katelovesme

Personligt har jeg ikke helt turde kaste mig ud i det transparente. Men efter at have set alle SS10 kollektionerne igennem, og fundet mange fede styles, så har jeg gradvist ændret min mening. Rick Owens blandt andre. Jeg vil muligvis investere i en transparent skjorte, trøje eller lignende. Her kan i få en lille oversigt over, hvilke styles jeg har i tankerne.


Rick Owens - Rick Owens - Rick Owens

En anden tendens jeg finder interessant, er prikker. Det er jo ikke ligefrem en nyhed inden for modeverdenen, men ligesom striber er det jo en tidløs tendens, synes jeg. Blandt andre Thom Browne, har taget udgangspunkt i netop prikker, alle former for prikker, og hele tiden. Mega sprødt, synes jeg!


Thom Browne - Thom Browne - Thom Browne

Sidste tendens, som heller ikke på nogen måde er ny, er det evigt lækre læder! Læder er virkelig flot, og hvis du styler det med andre sorte ting eller lignende, skaber det en virkelig fed, rå effekt! Blandt mange! andre designere, har en anden af mine favoritdesignere Phillip Lim i hans 3.1 Phillip Lim designet en række fede styles, mange af dem inkluderer netop læderelementet. Men også Rick Owens har kørt meget med læderelementer, og især hans læderjakke med skæv lynlås er jeg helt i ekstase over!


3.1 Phillip Lim - 3.1 Phillip Lim - Rick Owens

Ingen kommentarer:

Send en kommentar