fredag den 5. februar 2010

Portræt del. 1

Første del af mit projekt med at lave portrætter af folk fra min omganskreds bliver nu skudt igang, og første mand igennem er Mathias Larsen.

Photobucket
tee - thomas burberry, hue - samsøe samsøe, cardigan - j. lindeberg, halstørklæde - thomas buberry, bukser - diesel , sko - dinsko

Kan du ikke fortælle lidt om dig selv og hvor du bor?
Mit navn er Mathias, jeg er 18 år gammel og kommer fra Albertslund. Jeg spiller fodbold i Brøndby IF og det er også der jeg tjener mønt til mit tøj;) Fodbold er min helt store passion, mens tøj, film og vin er andre interesser jeg elsker at dyrke

Hvordan vil du karakterisere din stil?
Nobel, rich og sporty. En ægte sportsmand, med eksklusivt tøj. Min stil er nok en smule mere poppet end hvad vi ellers ser på denne blog;) Jeg er rimelig konservativ i min stil, idet jeg klæder mig i de mærker og det tøj jeg kender.

Hvor får du din inspiration fra?
Primært fra nettet og diverse blogs. Tjekker ofte de nyeste kollektioner og de kommende, så man kan være lidt på forkant. Ellers fra mine omgivelser, folk på gaden, i skolen, osv.

Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Helt klart mine nye chinos fra whyred, som jeg scorede på tilbud. Super fede og købt til 330 kr. for et par dage siden

Har du nogen yndlingsbutik, og/eller designer som du vil anbefale?
Er personligt meget glad for Diesel Black Gold kollektionerne, mens jeg er faldet pladask for Dsquared2. Jeg altid været glad for Mads Nøregaard som designer, i det hans kollektioner ofte er enkle og super fede.

Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur, mht. butikker osv.
Sverige helt klart, nogenlunde samme stil som herhjemme, men må indrømme de er et skridt foran os andre;) Drømmer om at komme til USA og tjekke kulturen ud der. Det er jo godfather of clothes.

Hvad ender du ofte med at bruge dine penge på?
Tøj! Det er stort set det eneste månedslønnen går til. Bukser, altid! Selvom jeg altid siger til mig selv jeg har nok, ender det altid med det er det jeg kommer hjem med.

Og hvad glemmer du altid at købe?
Sokker! Er for dårlig til at købe sokker, må være et marts-forsæt!

Hvad kigger du først på, ved en anden person påklædning?
Skoene. Er stor sko fan, og jeg mener altid man kan dømme en persons stil ud fra skovalget.

Næste must-have?
Lys denimskjorte og forårsjakke. Mangler begge dele her til foråret.

Har du nogen kendte stilikoner?
Uha, den er svær. Ikke rigtig! Robert Pattinson har fed stil, og har lidt den samme som jeg selv.

Er der et item du synes, er undervurderet?
Den klassiske pibe. Synes det er røvfedt at se Casper Christensen være forgangsmand på det område. Vi mangler den klassiske pibe og lommeuret. Det er indbegrebet af nobelhed:D

Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Kashmirs nye album. Respekt! Ren fornøjelse.

Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Tror meget på kapper! Tror vi kommer til at se det mere og mere. Boris Bidjan Saberi og Damir Doma har det i deres kollektioner, og det tror jeg meget på.
Og en trend jeg ikke kan lide, er bukser med strømper udover, så få bukserne op af strømperne! Ellers så køb smalle jeans. Hader det og det ser håbløst ud.

Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Tror du, at slimjeans er på vej ud? Og hvad er din personlige mening om netop det?

Tak til Mathias, for de fine svar. Jeg håber, at i kan lide det, for jeg er allerede igang med næste uges interview! Er selvfølgelig åben over for både ris og ros, samt forbedringerv;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar