onsdag den 10. marts 2010

Portræt del. 4

Efter en lille udskydelse kommer her igen et portræt af en af mine venner. Denne gang er det min favoritperson over 2 meter - Christian Samsøe.

Photobucket

Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Hey, jeg hedder Christian, jeg kommer fra Brøndby og går i skole på Brøndby Gymnasium. Mine primære interesser er helt klart musik og mode, det er det jeg bruger det meste af min tid på, og så spiller jeg tennis. Så går jeg meget op i arkitektur, fordi det forhåbentlig er noget jeg vil bruge resten af mit liv på. Jeg ser også en stor sammenhæng i mode og arkitektur. Generelt det æstetiske i ting omkring mig.

Hvordan vil du karakterisere din stil?
Klassisk ville nok være ordet der dækkede min stil bedst. Falder generelt for de klassiske ting i moden, dog som regel med en andet twist eller en detalje.

Hvor får du din inspiration fra?
Overalt. Forskellige blogs, folk på gaden, musik, film, arkitektur og alt muligt andet. Jeg kan godt sidde og høre noget specielt musik og så tænke på noget tøj i relation til musikken. Men som regel er det mennesker omkring mig og på gaden, der inspirerer mig.

Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Bedste køb må være mine sorte støvler fra Bien Cache, som jeg købte her i efteråret. De var dog ret dyre, og er derfor ikke på nogen måde et kup, men mere bare et lækkert par støvler jeg ikke kunne undværre. Ender altid med at købe få dyre ting, i stedet for at købe lidt mere billigt.

Har du nogen yndlingsbutik, og/eller designer som du vil anbefale?
Jeg har mange. Men hvis man mangler nogle lækre sko eller lignende, ville jeg nok foreslå man slog et smut forbi Bien Cache i Gammel Mønt. Andre interessante butikker er Paris Texas, Acne Jeans, Storm og Weekday. Ellers så skulle man gå en tur på Nørrebro, hvor det vrimler med gode og mærkelige butikker.

Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur, mht. butikker osv. ?

Paris helt klart. Har været der 3 gange, og det er helt klart en af de mest spændene kulturer og en helt speciel fornemmelse og stemning der altid hersker. Men ellers en tur ned igennem Vesterbro på en sommerdag, er der altid noget specielt over.

Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Kan komme til at bruge penge på dumme ting jeg ikke rigtigt får gået med. Men synes som regel jeg bruger mine penge fornuftigt på tøj, når jeg har nogle i hvert fald.

Og hvad glemmer du altid at købe?
Sokker...

Hvad kigger du først på, ved en anden person påklædning?
Skoene, tror jeg. Det kendertegner altid en persons stil, hvilke sko personen har på. Ellers er det et helhedsindtryk, når jeg ser folk.

Næste must-have?
Nogle sommertrøjer, en trendcoat og Acne Dessert High 3 sko.

Har du nogen kendte stilikoner?
Helt klart Pete Doherty, som du også har lavet et indlæg om her på bloggen. Han har en meget klassisk stil. Altid i jakkesæt, hvide skjorter og store sorte hatte, cool.

Er der et item du synes, er undervurderet?
Skjorten helt klart. Der er så mange muligheder med den, og kan gåes med på så mange forskellige måde - et klassisk item der aldrig dør.

Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Der er meget. The xx, Vinnie Who, White Lies, The Strokes, Babyshambles, gamle Kings Of Leon plader, Black Rebel Motorcycle club, The Kissaway Trail, Kings Of Confidence, Townes Van Zandt og et nyt spændende band der hedder Bojibian, alle burde tjekke deres MySpace side, virkeligt stort potentiale.

Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jeg tror at herre moden bliver mere og mere feminin som man ser i øjeblikket, og at det kommer til at stå på i lang tid. Moden bliver mere og mere sort og det mørke og læder er for alvor tilbage.

Tror du på trends?
Ja det gør jeg. Det kan man ikke komme uden om, vi er alle styret af trends, lige meget hvor individuel man ellers skulle mene man var.

Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Er det vigtigt for dig, at kunne skille dig ud fra mængden?

Tak til Christian, for de fine svar! Håber i vil læse med ;)

5 kommentarer:

  1. Det er rigtig lækkert at læse noget "nyt" på bloggene, som ikke bare er "dagens", ikoner eller andet. Derudover, er det virkelig fedt at læse om dine interviewedes musikvaner. Det er inspirerende, og jeg hører pt. Bojibians materiale igennem. Tak for det! :)

    Kig evt. forbi min blog, hvor der ugentligt bliver blogget om musik.

    **Stephanie Schram
    www.skyldigemaskiner.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hey Stephanie. Mange tak for rosen. Jeg synes nemlig også, at det kan blive for ensformigt med de ting du siger. Og det jeg finder meget interessant, er ligesom dig, musikvanerne, hvilket også førte til at jeg nu hører Bojiban!

    Kigger lige forbi din blog også :D!

    SvarSlet
  3. Det var så lidt! Velkommen til Skyldige Maskiner som fast læser! :) Haha, en dag ses vi måske til en evt, Bojiban koncert? Muha.

    **Stephanie Schram
    www.skyldigemaskiner.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jo tak ;) ! Ja, det kunne da være ret så sjovt ! :)

    SvarSlet
  5. Denne kommentare er til Christian, ikke til dig Martin.
    "Tror du på trends?
    Ja det gør jeg. Det kan man ikke komme uden om, vi er alle styret af trends, # lige meget hvor individuel man ellers skulle mene man var. #

    Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
    # Er det vigtigt for dig, at kunne skille dig ud fra mængden? #


    hmm, jeg vil lige sige at jeg selv ikke tror på trends, som du måske har læst i den sidste "Potræt". Og når du siger "vi er alle styret af trends, lige meget hvor individuel man ellers skulle mene man var" føler jeg mig på en eller anden måde irreteret. Hvis en trench er en trend eller har været, det er jeg røvligeglad med.



    Benjamin

    SvarSlet