fredag den 2. april 2010

Portræt del. 7

Denne omgangs portræt bliver af en af mine yndlingsfigurer på blogscenen og min gode ven - Nick fra stylegeek

Photobucket

Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Jamen mit navn er Nick Barnekow, jeg er 21 år og er vokset op i Gilleleje i Nordsjælland, men flyttede til København for 3-4 år siden. Til hverdag arbejder jeg i den nye Weekday på Strøget (som forresten åbner den 16 april) og så står jeg også lidt i den anden Weekday på Vestergade og i Cheap Monday – derudover bruger jeg meget tid på min blog og så er jeg også skribent på Trendmagazine.dk. Mine interesser er nok de samme som mange andres, nemlig mode, musik, livet i københavn, mine venner, dans og ja.. Have det godt og være et glad menneske

Hvordan vil du karakterisere din stil?
Hehe øhm.. Det ved jeg egentlig ikke?! Min stil er meget blandet og hvad jeg tager på kommer an på mit humør, vejret – og min økonomi :p Men kan da sige, at jeg er glad for de mere mørke farver om vinteren og de mere lyse om sommeren. Noget man altid finder i min garderobe er Levi’s 501 shorts, Cheap Monday jeans, en masse basic t-shirts og så er jeg en sucker for langærmede tee’s med lidt sjove detaljer i stoffet, formen eller designet. Jo vent! Nu ved jeg det - man kan vel godt kalde den lidt ”rocket” eller trashed??? Er i hvert fald glad for den stil.

Hvor får du din inspiration fra?
Helt klart fra modeblogs, lookbooks samt musik og så får jeg en masse inspiration fra folk på gaden. De mennesker der formår, at klæde sig personligt, stilsikkert og upåklageligt og med et sjovt, anderledes eller spændende twist, på et nærmest ikke eksisterende budget er i min bog de sande trendsættere og modeikoner!

Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb er nok sorte Cheap Monday jeans. De går til alt, sidder godt, er billige og så er det en varer man altid kan få igen hvis de nu skulle gå i stykker. Mit bedste kup… altså. Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har mange ting jeg virkelig elsker, men de kan ikke ligefrem beskrives som et kup?! Men hvis jeg skulle nævne noget ville det nok være min beige/grålige/hvide/whatever farvede tank fra Cheap Monday. Fik den til en 20’er da den var gået lidt i stykker og så syede jeg den sammen da jeg kom hjem og bam di bam dum, så var den god som ny. Bruger den næsten hver dag om sommeren og den er bare… God. Så er der egentlig også en langærmet sort bluse fra H&M med stor hals med vandfald og hul til tommeltotten. Fik den til 79,- da den også var gået i stykker. Syede den sammen, da jeg kom hjem og så gik jeg amok med shredding (eller hvordan det staves) i venstreside af fronten. Den har jeg fået en masse god respons fra i hvert fald.

Har du nogen yndlingsbutik, og/eller designer som du vil anbefale?
Jeg er klart en fan af Weekday både som butik og label i sig selv. Her følger Cheap Monday selvfølgelig også med. Ellers er jeg helt forelsket i Rick Owens, men ak – det får jeg aldrig råd til.

Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur, mht. butikker osv.
Jeg har en forkærlighed for Paris som aldrig skuffer når det kommer til mode og shopping. Byen har utrolig mange vintage shops med gamle designer varer til en somewhat overskuelig pris. Ellers er Rom og Verona også gode byer. Har aldrig været i New York, men det er helt klart en by jeg vil udtømme min i forvejen tomme konto i.

Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på?
Den her er let. Alle mine penge forsvinder som dug fra solen i løbet af den første uges tid i hver måned. Bruger dem på tøj, et overforbrug af cigaretter og så tror jeg altid jeg er millionær hver gang lønnen kommer ind, så jeg giver drinks, mad og andet til mine venner. Ugen efter græder jeg så over det faktum, at min økonomi er noget nær ikke eksisterende resten af måneden.

Og hvad glemmer du altid at købe?
Alt det tøj der var tilbage i butikken, da jeg gik. Nej hehe. Jeg glemmer tit at købe de mere praktiske ting som f.eks tøj jeg rent faktisk mangler, mad og månedskort.

Hvad kigger du først på, ved en anden person påklædning?
Om det er et personligt outfit eller om det er et der er fuldstændig kopieret fra noget andet de har set.

Næste must-have?
Nogle gode sko der går til alt. Er i desperat nød efter sådan nogle.

Har du nogen kendte stilikoner?
Om jeg har! Nu er det jo ikke en hemmelighed, at jeg er en kæmpe fan af Pelayo fra KateLovesMe og at jeg ville føde hans børn hvis jeg fik chancen.

Er der et item du synes, er undervurderet?
Altså nu er jeg selv ikke den vilde fan af skjorter, men synes skjorten er undervurderet. Hvis en mand går ud af døren i en klassisk hvid skjorte i et godt snit kan han aldrig gå galt i byen. Selvom jeg ikke selv går så meget med dem, ville jeg gerne se flere på gaden i en flot skjorte.

Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Lige for tiden hører jeg meget The Doors og Beatles. Det er dog ikke herhjemme jeg hører det, men vi hører konstant de bands + mange andre i den genre på arbejdet og eftersom jeg arbejder en masse for tiden er det, det jeg hører mest. Herhjemme er det mere bands som Imogen Heap, The XX og Bon Iver.

Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jeg ved ikke hvad den næste trend bliver, men tror at denim får en stærk rolle denne sommer (som den havde sommeren før) og så er der selvfølgelig solbriller. En trend jeg ikke kan snuppe er egentlig ikke en trend men bare en skændsel på ladekortet. Teenage piger med afbleget hår, sorte leggins i 15 str. For små og så en stram bluse ned over røven i en grim syntetisk farve. Mine øjne bløder og mit hjerte græder hver gang jeg ser det.

Har du et godt råd til Martins blog? (sidste uges spørgsmål)
Ikke rigtigt. Synes at Martin har formået at skabe en blog med en gennemgående stil, gode features og hans interesser kommer tydeligt frem gennem hans indlæg.

Har du et spørgsmål du gerne vil stille til den næste der bliver interviewt?
Top or Bottom – what do you prefer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar