mandag den 6. september 2010

3 stilarter - forskellig smag

Det her er kun min egen mening og selvfølgelig er der også andre måder at kategorisere god stil på, og også under"genrer" under de forskellige stile. Men som jeg ser det, er der 3 overordenede kategorier inden for god stil. Den ene er den klassiske. Den man oftest ser på for eksempel The Sartoralist, og som man aldrig går galt i byen med. Det er den med suit, slips og flotte sko og måske nogle specielle detaljer, som måske giver det den lille ekstra tand. Så er der det sorte og ofte androgyne look, som jeg også selv tit kører. Det er som hovedregel sort, der er fællesnævneren og det, der binder looket sammen. Looket kan både være løst og afslappet og oversize, men også stramt og måske en anelse mere feminint. Sidst men ikke mindst har vi det, som jeg vil kalde den opfindsomme/sjove/legesyge stil. Det er stil hvor folk leger med forskellige stilelementer og ideer. Det kan for eksempel være folk, som kører et 80'er tema i deres look eller lignende. Men også som på mit eksempel en sjov hat og et taljebælte. Jeg har valgt 3 looks, som jeg synes meget godt illustrerer mine tanker. Personligt synes jeg selv, at jeg bevæger mig i henholdsvis den sorte og den opfindsomme/sjove/legesyge stil. Og hvor vil jeg så hen med det? Jo, jeg vil gerne høre hvad I, mine kære læsere, synes om, først og fremmest mine indelinger og kategoriseringer. Men også hvad i bedst synes om stilmæssigt og måske om jeg mangler noget?

1. klassisk
Photobucket
2. sort
Photobucket
3. opfindsom/sjov/legesyg
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Godt indlæg martin!
    Jeg synes måske du mangler den trashy stil, med noget grunge inspiration. Men jeg ved ikke om den måske ligger under din tredje kategori.
    Jeg holder helt klart også på de to sidste kategorier, da jeg nok også selv befinder mig mest i dem. :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror at grunge/trashy passer ind under den sidste idet det vel også er lidt opfindsomhed, der er brugt der. Men ja, jeg tænkte jo nok, at du også lå der ;) hehe

    SvarSlet
  3. Jeg må tilslutte mig Jer begge! Jeg tænker bestemt også at jeg er i den sidste halvdel, selvom jeg nu ikke er så vild med ''kasser'' - kan dog sagtens se din pointe! ;) Og endnu en ting, hatten på herre nr. 2 er for vild!

    SvarSlet
  4. Er glad for, at du trods alt stadig kan se min pointe! ;) Men ja, giver dig helt ret. Han er for sej!

    SvarSlet