torsdag den 3. februar 2011

Oldie Torsdag (The Strokes editon)

Man kan ikke ligefrem kalde en sang fra 2001 for en oldie, men jeg synes alligevel at The Strokes ville passe bedst ind om torsdagen.
The Strokes er nok mit all-time yndlings band og jeg glæder mig derfor mere til d. 21 Marts end til min fødselsdag (De sender en ny skive på gaden). Det er svært at skrive dette uden at det lyder som en cliche, men The Strokes har været en vigtig del af mine tidlige teenageår og jeg vil godt blære mig med at jeg ejer alt de har udgivet. Her kommer nogen af mine yndlings numre.

For mig handler "12:51" om essensen af at være ung og ville have alting på samme tid. Det var mit yndlings nummer i hele 7. klasse tror jeg, og jeg får stadig chills når jeg hører Julian synge; "Allright I'm coming, I'll be right there".



"Razorblade" har et af de frækkeste guitarriffs jeg nogensinde har hørt, og giver mig den der frihedsfornemmelse. Et særdeles fantastisk nummer!



Det her nummer har for nylig fået den meget unikke award: Mit yndlings nu-skal-jeg-fandeme-ned-og-købe-smøger-sang. Det er altid noget at jeg bor i den mest øde by, så der ikke er nogen der ser mig gå amok til den ca. 20.30 hver aften.



Kan man finde ud af rode igennem b-sider og demoer støder man på netop dette nummer. Det er demoen til nummere "You Only Live Once", som heller ikke er til at kimse af. Teksten er love to the bones, og kan snildt køre på repeat en stille søndag i et par timer <3



Jeg tror næten ikke, jeg kan sætte ord på hvad denne sang, gør ved mig. Måske bare lysten til at gå amok? It's hard to explain.



Måske et af mine yndlings numre of all time. Man kan jo nærmest blive andet en glad når man høre denne sang. Jeg kan ihvertfald fortælle at jeg mens jeg skrev denne lille tekst smilede over hele femøren!



Titelnummeret på 00'ernes bedste album (og sejeste cover?), hvis i spør mig og i øvrigt også Soundvenue. Nummeret er en blanding af sprød vokal, løse trommer, seje riffs og den frækkeste basgang. Hvis det i øvrigt ville falde i nogens interesse, bliver en teksten "Is This It?" snarest muligt tattovert på min krop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar