mandag den 25. april 2011

God musik --> Battles med Tij. Tilogmed Roskilde aktuelt.

Så sad jeg og tænkte: "Hvad fanden skal jeg vælge?! Hvad er passende? Skal det være blødt og varmt som denne smukke forårsdag eller tungt og mørkt som de regnskyer, Danmark er blevet lovet på onsdag/torsdag? Hmm. Nu ved jeg det! Roskilde da. Ja. Vi starter med et roskilde tema! Det er møg aktuelt!"

Og således blev det.
De første 5 sange som jeg lægger ud vil være fra Roskildefestival aktuelle bands. Alt for mange brokker sig over at årets program er ringe, men det er i sandhed en fejl! Man skal bare lede i de mindre kommercielle kroge for at finde det musiske guld.
I dag lægger vi ud med det spændende band Battles, så skru op for højtalerne og, lad dig suge ind:



Battles - Tij

Battles er noget for sig selv. Som Festivallens hjemmeside selv skriver er de et Avantgarderockband, et jazzband og et dansevenligt popband på en og samme gag, og jeg kan kun være enig!
I 2008 gav de mig et brag af en koncertoplevelse, og det er noget ingen bør snydes for, da de virkeligt er et eksplosivt og teknisk band. En fornøjelse uden lige!!
Sangen Tij er en sang fra deres fantastiske album mirrored, og den kan virkeligt få mig til at flyve. I første omgang kan det lyde som om at musikken er gået i hak, men dette er ikke tilfældet. Det man oplever i Tij er en svingende opbygning fra de specielle "hak-lyde", videre til nogle legende guitar figurer der snor sig mellem hinanden. Flere og flere instrumenter kommer på. Trommerne går amok, og mine ben kan ikke længere forholde sig i ro.

Vil helst lade musikken tale for sig selv, så vil ikke skrive meget mere. Synes bare at man bør give det en chance, da Battles er et monster fedt live band, og desuden et godt bud på fremtidens dansemusik.

Så nyd de vilde guitar effekter, de hamrende trommer og forvrængede vokaler. Battles er i sandhed et lyt værd!!

Kommenter gerne.
MVH Emil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar