mandag den 5. december 2011

Portræt: Carl-Emil

Photobucket

Præsenter dig selv. Hvor gammel er du, hvor kommer du fra, hvad laver du? Hvilke interesser, alt?
Mit navn er Carl-Emil, og jeg kommer fra Birkerød, som er en forstad til København. Jeg er 17 år gammel og til hverdag går jeg på HF. Min fritid bruger jeg bl.a. på at windsurfe, dj’e, blogge og hænge ud med venner. Jeg er meget interesseret i mode, musik og kunst og går ofte på museer, til koncerter osv.

Hvorfor startede du din blog, og hvad håber du at få ud af at blogge/hvad har du fået ud af at blogge?
Da jeg startede min blog, AnotherFashionBlog.com, læste jeg selv en del blogs, og jeg synes det kunne være sjovt at have min egen blog. På det tidspunkt var jeg også lige startet på Textilskolen (designhøjskole i Holte), og jeg ville gerne vise, hvad jeg gik og lavede til familie og venner.
Udover min ”normale” blog, har jeg også lige startet en tumblr blog: AnotherInspirationBlog.tumblr.com hvor jeg lægger en masse billeder op jeg synes er fede.


Hvordan vil du karakterisere din stil og hvor får du din inspiration til denne?

Jeg har ikke nogen bestemt definition på min stil, men den er en blanding af noget street, noget mørkt og noget klassisk. Det meste af mit tøj er ret enkelt, og jeg går meget op i kvalitet. Jeg prøver at undgå alt for trend-prægede ting, og jeg køber for det meste tøj, jeg kan bruge i lang tid.
Inspirationen til min stil får jeg fra magasiner, designere, blogs, folk jeg ser på gaden osv.


Bedste køb? Og i samme stil. Dit bedste kup, altså billig ting, som du er rigtig glad for?
Mit bedste køb er nok min jakke fra Whyred, som jeg købte i år. Kvaliteten og pasformen er rigtig god og jeg er sikker på, at jeg kommer til at bruge den i mange år.
Mit bedste kup er helt klart mine ”Ferpen” sneakers fra Damir Doma, som jeg købte på udsalg i ParisTexas for ca. et år siden. De var sat ned med 80% fra 4500,- til 900,- kr.


Har du nogen yndlingsbutik, og/eller designer som du vil anbefale?
Jeg køber mit tøj mange forskellige steder, og har ikke nogen bestemt yndlingsbutik. Jeg kan godt lide butikker som Acne, Storm og Nag Store, og webshops som LN-CC.com, Oki-Ni.com og LuisiaViaRoma.com. Men da jeg studerer og ikke har råd til kun at købe mit tøj fra disse butikker, køber jeg også en del tøj i high street butikker som H&M, Asos.com, Topman.com og forskellige genbrugsbutikker.
Der er en masse designere, jeg godt kan lide, men jeg er især fascineret af belgiske designere som Martin Margiela, Dries Van Noten, Raf Simons og Ann Demeulemeester
.

Har du nogen byer eller steder i udlandet, som du har besøgt, som du mener, har en cool kultur, mht. butikker osv.
Når det kommer til byer med fede butikker, museer osv. er Paris og Antwerpen helt klart mine yndlingsbyer. Barcelona er også en rigtig flot og hyggelig by med en masse fantastiske museer og restauranter.

Hva’ ender du ofte med at bruge dine penge på og hvad glemmer du altid at købe?
Jeg bruger nok flest penge på sko, og jeg har altid et par nye sko i tankerne.

Hvad kigger du først på, ved en anden person påklædning?
Jeg kigger på om tøjet hænger sammen, og om personen ser ud til, at føle sig godt tilpas i tøjet. Det vigtigste når man køber og sammensætter tøj, er at man føler sig godt tilpas i det.

Næste must-have?
Jeg kunne godt bruge noget nyt løbetøj, og alt fra Nike’s samarbejde med japanske Undercover er virkelig fedt. Det er lavet i rigtig lækre materialer og farver, og har en masse fede detaljer.

Har du nogen kendte stilikoner?
Jeg er meget inspireret af designeren og fotografen Hedi Slimane, Stefano Pilato fra Yves Saint Laurent, smykkedesigneren Waris Ahluwalia, Riccardo Tisci fra Givenchy, fotografen Justin O'Shea og David Bowie.

Hvad for noget musik hører du meget lige nu?
Jeg hører generelt meget forskelligt musik, men lige for tiden hører jeg mest hip hop og elektronisk. Bl.a. Atmosphere, Jay-Z, Solomun, Stimming, Kavinsky, Gold Panda, Trentemøller, Kanye West og The Roots.

Hvad tror du bliver næste trend? Og i samme moment, er der en trend du simpelthen ikke kan klare?
Jeg har ikke rigtig nogen idé om, hvad den næste trend bliver. Går ikke så meget op i det. Jeg er lidt træt af det meget feminine look til mænd. Det har været fremme i lang tid, og jeg synes godt at det kan blive lidt for meget. Jeg foretrækker noget mere klassisk og maskulint.


Hvor ser du dig selv være om 10 år?
Hmm, det ved jeg ikke. Jeg har ikke noget fast mål, men nok noget inden for den kreative branche. Jeg prøver at bruge så meget så muligt tid, på ting jeg kan lide, og håber at jeg kan blive ved med det.

Spørgsmål fra Martin Nebel: Hvad er din yndlingsblog eller website når du skal hente inspiration?
Jeg finder meget inspiration på mode forummet StyleZeitGeist.com, hvor en masse modeinteresserede mennesker diskuterer stil og mode. Under modeugerne kigger jeg også meget på Style.com og NowFashion.com, som lægger billeder op af de forskellige kollektioner.

Har du et spørgsmål du gerne vil stille den næste der bliver interviewet?
Hvornår begyndte du at interessere dig for stil og mode?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar