torsdag den 7. januar 2010

Bon Iver

Jeg har længe været vild med Bon Iver, som er et amerikansk indie-band. Jeg er helt vild med deres første og eneste plade indtil videre "For Emma, Forever Ago" som blev udgivet i 2007. Det specielle ved denne plade er, at den blev optaget i en træhytte i wisconsin, og i første omgang var tiltænkt som en demo, men da pladeselskabet mente at den var for god til dette, blev den udgivet som en plade istedet. Og resultatet taler for sig selv. Pladen har opnået storslået kritik fra stort set alle musikmagasiner og anmeldere, og er faktisk kommet på listen over årets plader i magasiner som Rolling Stones, Q og Mojo. Personligt er jeg vild med den meget ærlige og enkle lyd, hvor man føres igennem forsanger Justin Vernons univers af hans formidable stemme. Han får hvertfald mig til at føle, at jeg er et med sangen. Jeg kommer nærmest i trance mens jeg sidder og nyder sangen. Et lyt værd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar