tirsdag den 23. februar 2010

Musik - en passion

Jaa, hvis folk ikke har opdaget det, så er jeg lidt af et musikhoved! Jeg kan bruge en hel dag på Youtube/Myspace/Bandbase og surfe rundt og bare høre og finde fed musik - geek! Nåå. Men derfor synes jeg da lige, at jeg ville dele med jer, hvad der bliver spillet rigtig meget herhjemme lige pt. samt sende et spørgsmål ud til jer - hvad hører i? Synes, det kunne være spændende at finde ud af, hvad i hører. Om i hører det samme som mig, eller om i har noget i vil opfordre mig, til at lytte til. Og nedenstående er selvfølgelig ikke det eneste jeg hører, bare et udpluk, der tegnet et meget godt billede af, hvem jeg er som musikelsker

Hvis man følger med i bloggen, kan der vidst ikke være nogen tvivl om, at Vinnie Who er en af de kunstnere der bliver spillet FLITTIGT på Itunes for tiden. Jeg elsker, elsker, elsker Niels Bagges stemme og den stemning han skaber med sin musik ! Discovibe og falsetstemme, så er jeg smeltet!



I en helt anden boldgade finder man britiske the XX, som man må sige, fik lidt af et gennembrud internationalt sidste år og som jeg dog først i slutningen af året fik øjnene og ørene op for - lige siden er de dog blevet råspillet! Jeg kan ikke sige så meget andet end, at jeg bare elsker The XX



For at skifte retning igen vil jeg nævne Bon Iver, som jeg også tidligere har blogget om, som, efter min mening, kreerede et af de absolut bedste albums i de første ti år af 2000-tallet. Damn, hvor kan man bare føle smerten/kærligheden og hvad Justin Vernon ellers ytrer sig om pladen igennem - mesterværk.

4 kommentarer:

  1. Fede numre!
    Hvis du ikke allerede kender hende, så synes jeg du skal tjekke Falluah ud! Super smuk stemme og fed musik.
    Og ellers har jeg lige opdaget bandet Die Antwoord. Det er noget syret, 90'er-inspireret, hip hop-agtigt musik. Det er ret sjovt, men også ret fedt på en underlig måde.
    Ellers laver Stéphane Pompougnac også nogen nogen super-svedige lounge mix af diverse kunstere, bl.a. et med Ane Trolde :)

    SvarSlet
  2. Tak ! :d Fallulah kender jeg godt - har endnu ikke så meget fidus til hende, men det kan være, at det kommer;) Uha, lækkert med noget nyt! Det vil jeg helt sikkert tjekke ud :D tak

    SvarSlet
  3. Lækkert nyt layout!!! - og lækkert musik!!

    SvarSlet
  4. Tak og tak ! :D Credits til Nick fra Style Geek ;)

    SvarSlet