lørdag den 17. april 2010

Roskilde Festival

Så blev programmet jo offentliggjort til den længe ventede Roskilde Festival! Jeg glæder mig, og er faktisk rimelig tilfreds med, hvad der er blevet offentliggjort indtil videre. Dog kunne jeg godt bruge et par markante hovednavne til at støtte Gorillaz samt et par store Dj's eller lignende. Ellers er tilfredsheden stor, og i den forbindelse vil jeg løbende komme med mine must-sees og anbefalinger til, hvem man skal se. Første navn er en af mine all-time favoritter, vidundermanden Erlend Øye, hvis bands Whitest Boy Alive og Kings of Convenience er blandt mine absolutte yndlingsbands. Sidstnævnte band er i øvrigt det, der skal spille på festivallen. Deres album, Decleration of Dependence, var et af de absolut bedste albums fra 2009, i min optik! Så derfor må de være et af de bands, jeg bare må se, også fordi jeg har hørt, at de er absolut fantastiske live! GLÆDER MIG!

TRANSLATION:
Finally the program for the forthcoming and very much anticipated Roskilde Festival has ben revealed! And though i am a bit dissapointed with the lack of supporting head liners together with Gorillaz, i am very excited! In connection to that i am going to post some of my must-sees and recommendations. First Erlend Øye's Kings of Convenience who, in my opinion, created one of the best albums of 2009, Decleration of Dependence. Can's wait for Erlend Øye to take on the Roskilde stage, as he is one of my all-time favorite musicians! Further more i've been told that Kings of Convenience is a class act when it comes to live perfomances! Looking very much forward to hearing them myself





4 kommentarer:

  1. Jeg er til gengæld ikke særlig positiv over for årets program og at de har valgt at nedprioritere hiphopprogrammet så gevaldigt, desværre.

    På nuværende tidspunkt regner jeg ikke med roskilde for 3 år i træk, så nu afhænger det af de sidste 15 navne.

    - Kasper SN

    SvarSlet
  2. Jeg har som sagt også blandede følelser for årets program ;) Dog er jeg ikke særlig hip-hop orienteret ;) Håber ligesom dig på, at de sidste 15 navne virkelig er gode!

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig også ultra-meget!

    SvarSlet