mandag den 24. oktober 2011

Sruli Recht

Sruli Recht. Måske ikke et navn der siger de fleste noget, heller ikke jeg indtil for et par uger siden. Jeg faldt tilfældigvis over navnet, på et forum og googlede det så. Det viser sig så, at den israelsk-fødte, men østrigske statsborger, faktisk bor på Island lige pt. og viser sine kreationer ved den islandske fashion week. Han er noget af en verdensmand må man dog lige tilføje, for ikke nok med den noget skæve bopæl for en østriger, så studere han faktisk design i Australien. Han blev kendt for sin couture kreationer med inflydelse fra blandt andet futurisme, cyberpunk, industrielt design og science-fiction samtidig med at hans kendetegn er brug af atypiske materialer og nye spændende teknologier i processen. Af meritter, kan det også nævnes, at han i tre sæsoner arbejde under Alexander McQueen, og i høj grad stod for dennes materialevalg -og konstruktion. Jeg er som sagt kun lige stødt på ham, men jeg kan sagtens følge folk i hvad de siger, når jeg læser om ham. Samtidig kan man på hans senste kreationer, at han har fået inspiration fra det islandske folk og dets traditioner, natur og kultur. Spændende og innovativt, synes jeg, hvorfor jeg også har lyst til at vise hans lookbook, som er fyldt med spændende billeder.
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Ingen kommentarer:

Send en kommentar